Luv Chat


ShoutMix chat widget

Thursday, February 25, 2010

[K-News] Lee Soo Man resigns from SM Entertainment, Avex sells shares

ENGLISH:
Edaily SPN reported that Lee Soo Man will resign from SM Entertainment and that Avex Entertainment has sold off all shares of SM Entertainment.

Apparently, SM is stating that Lee Soo Man is resigning so that SM can focus on investments and business development overseas, however I don’t see the correlation between the two events. Regardless, Lee Soo Man will no longer be engaged in business activities, however he will still remain the major stakeholder, acquiring another 1.5% of shares from Avex, making his total share of SM Entertainment, 28.3%.

In addition, the relationship between SM Entertainment and Avex Entertainment seems to be over, as Avex sold all 15.4% of their shares, with Neowizbugs acquiring the majority of it.

Avex Entertainment used to assist in promotions of SM Entertainment artists within the Japanese market, including TVXQ.

SM Entertainment was founded by Lee Soo Man on February 14, 1995.

So what does this mean for TVXQ? We’re not sure, but seeing that Avex Entertainment has sold all of SM Entertainment’s shares, it doesn’t look like good news. However, there is a silver lining in that Avex’s CEO Masato “Max” Matsuura recently blogged and tweeted about how proud he was of TVXQ with their recent accomplishments and achievements (Platinum status and more).

INDONESIA:
SPN Edaily melaporkan bahwa Lee Soo Man akan mengundurkan diri dari SM Entertainment dan Avex Entertainment yang telah menjual seluruh saham SM Entertainment.

Rupanya, SM adalah menyatakan bahwa Lee Soo Man adalah mengundurkan diri sehingga SM dapat fokus pada investasi dan pengembangan bisnis di luar negeri, namun saya tidak melihat korelasi antara dua kejadian. Terlepas dari itu, Lee Soo Man tidak akan lagi terlibat dalam kegiatan bisnis, namun ia masih akan tetap menjadi stakeholder utama, memperoleh 1,5% lain saham dari Avex, membuat total saham dari SM Entertainment, 28,3%.

Selain itu, hubungan antara SM Entertainment dan Avex Entertainment tampaknya akan berakhir, seperti Avex menjual seluruh 15,4% saham mereka, dengan memperoleh mayoritas Neowizbugs itu.

Avex Entertainment yang digunakan untuk membantu Anda dalam mempromosikan SM Entertainment seniman dalam pasar Jepang, termasuk TVXQ.

SM Entertainment didirikan oleh Lee Soo Man pada tanggal 14 Februari 1995.

Jadi apa artinya ini bagi TVXQ? Kami tidak yakin, tapi melihat bahwa Avex Entertainment telah menjual seluruh saham SM Entertainment, tidak tampak seperti berita baik. Namun demikian, terdapat lapisan perak dalam CEO Avex Masato "Max" Matsuura blogged dan tweeted baru-baru ini tentang bagaimana bangganya ia dari TVXQ dengan prestasi dan pencapaian baru-baru ini (Platinum status dan lebih).

Admin: hera
Translate: hera
Credits: allkpop

0 comment:

Post a Comment